Fietsvakantie 2010: Zevenaar - Wenen

Dag 7 afstand: van: naar:
Vrijdag 23 juli 2010 108,5 km Hann. Münden Creuzburg

Uitgerust en weer zin in fietsen vandaag. Helaas werkt het weer niet helemaal mee. We hebben nog droog kunnen ontbijten en de tent kunnen afbreken. Als we vertrekken besluiten we om alvast een jas aan te doen. Deze blijken we al snel ook echt nodig te hebben. We fietsen Hann. Münden uit via een fietspad en even later over een rustig weggetje. In Oberode moet we een stukje omfietsen i.v.m. wegwerkzaamheden. Onderweg naar Ermschwerd gaat het steeds harder regen, eenmaal in dit plaatsje regent het zo hard dat we maar even schuilen in een overdekte bushalte.

Regen in Ermschwerd

Nadat de hoosbui is overgetrokken, fietsen we in de regen door naar Witzenhauzen voor een kop koffie met gebak en broodjes voor de lunch. Ondertussen is het droog en we vervolgen de route. We blijven langs de Werra fietsen door kleine plaatsjes met uitzicht over de rivier en de omgeving. Tegen 12 uur passeren we, in de buurt van Lindewerra, voor de eerste keer de grens met voormalige DDR en komen we in Thuringen. Aan de plaatsjes die volgen kun je dat ook nog zien. Naast de oude vakwerkhuizen, die je ook in West Duitsland wel ziet, zie hier je typische grauwe huizenblokken. Na het plaatsje Wahlhausen komen we weer terug in de deelstaat Hessen.
Hierna fietsen we verder door het dal van de Werra met aan de ene zijde de Werra en de andere kant een bosrijk natuurgebied. Tussen Heldra en Treffurt nemen we definitief afscheid van Hessen en komen we weer in Thuringen. Al snel fietsen we door Treffurt, een bijzonder stadje.

Rond half vijf komen we een camping tegen bij een paardenpension met veel Nederlandse gezinnen, daar hebben we geen zin in. In Milha zijn volgens het boekje 3 campings, we besluiten daar heen te gaan. Ondertussen gaat het weer regenen. De eerste camping is bij het zwembad en ziet er erg dicht uit, net als het zwembad zelf dat vandaag dicht is i.v.m. het slechte weer. De tweede 'camping' kunnen we niet vinden, ook de mensen in de straat, die in het boekje genoemd wordt, weten van niets. De derde camping is een kanovereniging waar ook weinig leven te bekennen is (door het slechte weer ??). Het is inmiddels bijna zes uur, na wat wikken en wegen besluiten we maar door te fietsen naar Creuzburg, daar is volgens de mensen in Milha wel een camping. We fietsen verder langs de Werra door het bos op een berghelling. We passeren nog een groep kanoërs die in de regen op vervoer wachten, ook komen we nog een groepje fietsers tegen die schuilen. Bij Creuzburg verlaten we de route en gaan op zoek naar een camping. We fietsen al snel door een volkstuintjescomplex en vinden vlak daarna een groot veld vlakbij een kanoclub met enkele tentjes. Het blijkt de Werratal-tours camping te zijn. Naast een paar tenten staan er containers met sanitair en heel belangrijk: een oversized partytent met picknickbanken. Onder die partytent zit een gezin met jonge kinderen.
We besluiten snel eten te gaan koken, omdat we na 110 km aardig trek hebben en het is al half zeven geweest. Na de afwas is het bijna droog en zetten we de tent op. Joke is daarna gaan douchen onder een lekkere warme douche. Nadat ze weer opgewarmd is, kan Wim ook gaan douchen. We sluiten de avond af met een warme kop koffie.

De volgende foto's van de camping zijn de volgende ochtend genomen.