Fietsvakantie 2012: Tilburg - Venetië

Dag 22 afstand: van: naar:
Vrijdag 17 aug. 2012 65,4 km Iseo Padenghe sul Garda

Vandaag gelukkig een kortere dag dan gisteren. We willen van het Iseomeer naar het Gardameer fietsen. Als het mee zit zijn we halverwege de middag bij de camping. We hebben een warme nacht achter de rug. Rond 7:50 uur fietsen we naar Iseo, halen volkoren broodjes en lopen met de fiets in de hand over de drukke markt.

Meertje

We fietsen licht klimmend over een grindpad langs diverse kleine meertjes. Na een uur fietsen zijn we op een hoog punt met uitzicht op het Iseomeer. De ochtend fietsen we over rustige wegen naar Paderno, waar Loes en Siem net hun ontbijt op hebben. De route gaat langs en door wijnvelden waar de druivenplukkers bezig zijn, allemaal (oude) mannen.

Geplukte druiven

Tegen 10 uur zijn we in Brescia, waar we een kop koffie op het terras drinken. Als deze op is en de foto's gemaakt zijn, fietsen we verder in redelijk rechte lijn richting onze eindbestemming. Onderweg vele kleine irrigatiekanaaltjes/leidingen voor de bewatering van de gewassen. Een enkel land is niet op het systeem aangesloten en een boer haalt met een tank water op uit zo'n kanaaltje. Bij een WOII wapen in Molinetto di Mazzano gaan we even op zoek naar een kleine schat. Nadat deze is gelogd, fietsen we door naar het volgende plaatsje.

Waterval

Onderweg bij Pontenove zien we een mooie (kunstmatige) waterval. Er stroomt heel veel water door dit riviertje. Aangekomen in Sedena is het tijd voor de lunch. Op het pleintje voor de kerk staan wat banken in de schaduw. Tegen half twee zijn we bijna klaar met de lunch en komen net de fietsers naar Rome er aan. Er wordt wat informatie over de belevenissen en de GPS uitgewisseld. Voor ons is het nog een klein stukje fietsen, maar wel klimmen voordat we bij de camping aan het Gardameer in Padenghe sul Garda zijn. Bij deze camping moet je je legitimatie achter laten bij de receptie. Dat is tegen onze principes, maar die moeten maar even met vakantie, want we hebben geen zin meer een andere camping op te zoeken.

Garda meer

Nadat de tent staat, gaan we zwemmen in het overheerlijke Gardameer. Het meer wordt vrij snel dieper en heeft lekker veel golven. Na het douchen, drinken we een biertje op het terras van de camping met uitzicht op het zwembadje en het Gardameer. We besluiten zelf te koken en gaan naar de supermarkt aan de andere kant van de weg, wel even flink klimmen. Na het eten blijven we bij de tent. Naast ons staat een groepje jongeren, ze gaan morgen naar huis en zijn gelukkig vrij rustig.