Wandeltrekking vakantie 2017: Nepal "Numbur Cheese Circuit Trail"

Dag 3 afstand: van: naar:
Dinsdag 24 oktober 2017 - Kathmandu Kathmandu

Cachen in Kathmandu

Na de briefing voor de reis besluiten we onze eerste Nepalese Geocache te vinden. Andere doelen voor vandaag zijn geld pinnen en een wandelkaart met de route erop vinden. De dichtstbijzijnde cache ligt een paar straten verderop, in een ecologisch trekkingsbureau. We zijn er zo en worden vriendelijk ontvangen.

Logboek van de cache

Als we gebouwtje uitlopen, zien we direct een aantal pinautomaten met een bewaker erbij. Daar lukt het pinnen in één keer. Dit terwijl de automaten gisteren moeilijk deden en we uiteindelijk wat geld in het hotel hebben gewisseld. Vlakbij zien we daarna ook de Nepal Book Depot met een rij kaarten. De verkoper denkt met ons mee en we krijgen eerst twee kaarten te zien ten westen van de Everest regio. Als Wim de startplaats aanwijst krijgen we een gedetailleerde kaart (1:50:000) met de Cheese Circuit Trek ingetekend (Jiri-Lukla Namche new). Binnen een kwartier hebben we onze gestelde doelen al gehaald. Dat gaat wel sneller dan gewenst ;). We slenteren nog een tijdje doelloos door de auto- en motorvrije straatjes van Thamel. Het slenteren helpt ons niet door het jetlaggevoel heen en we besluiten naar de Boudhanath Stupa te lopen, want ook daar ligt nog een cache. Na zo’n 2 kilometer stevig doorlopen met het laatste stuk langs een drukke weg, besluiten we een taxi te nemen.

Boudhanath Stupa

We bezoeken eerst de tempel en daarna zoeken we op één van de daken eromheen een restaurantje voor de lunch. Met een pot thee rusten we uit terwijl we wachten op onze mixed pizza.

Tempel

We maken het rondje rond de stupa af en gaan daarna naar de Mahan Siddhartha High School, waar de tweede cache ligt. Na het loggen gaan we te voet terug naar Thamel, zo veel mogelijk door kleine straatjes. We zien de locals de was doen, motoren poetsen of in hun winkeltje wachten op nieuwe klanten. Ook komen we steeds meer kinderen in schooltenue tegen. De secundairy schoolkinderen lopen zelfstandig naar huis. De primary schoolkinderen worden opgehaald door hun moeder en soms ook door een vader. We zien ook kinderen die met de schoolbus naar huis gaan. Naarmate we het centrum naderen wordt het drukker. We halen nog wat te eten voor onderweg bij de supermarkt en gaan terug naar het hotel. 's Avonds gaan we met z'n tweeën uit eten.